Bach Oostenrijk Groep genieters 2016 (Verslag)

Wandel week in het Lechtal - Oostenrijk plaats Bach van 24/07/2016 tot 31/07/2016

Dag 1  Op Zondag 24 Julie om 5.10 uur stond de bus al op de parking en was men al volop aan het inladen.
Om 5.30 uur vertrok de bus met 58 wandelaars aan boord richting Oostenrijk. Onderweg naar Duitsland was er geen verkeer en op de eerste rust post in Duitsland werd er van chauffeur gewisseld. En de nieuwe was nog een bekende, het was de Leo met zijn vrouwtje Greet. Op de vele werken in Duitsland is het overal traag verkeer. Eenmaal we in Oostenrijk waren verliep het verkeer vlotter zodat we omstreeks 18.30 uur in het hotel Alpenblick waren. Naar de kamers en daarna gaan eten. Nog wat napraten nadien en dan vroeg gaan slapen.

Dag 2  Het ontbijt was vanaf 7.30 uur dus vroeg opstaan, wassen en gaan eten.Aan tafel werd het
dagprogramma uitgelegd. Het was voor iedereen om 9.00 uur aan de bus en we reden tot in Holzgau. De genieters en de groep Frans uit de bus en de groep van den Dirk reden nog verder.We gingen naar de Simms waterval, het was flink bergop. de genieters op hun eigen tempo tot aan café Uta waar we gingen rusten.Na rust was het nog bergop tot aan de wegwijzer naar de hangbrug. tot daar was het bergaf. We waren met 10 wandelaars en we gingen heel voorzichtig over de brug want die wiebelde naar alle kanten. Deze brug is 200 meter lang en 105 meter boven de grond.Eenmaal aan de overkant moesten wij wat bekomen want we waren precies zat. Dan langzaam naar het dorp Holzgau, het was bergaf. Daar gingen we iets eten want het was middag.Nadien door de weiden tot aan de Lech waar een schoon wandel wegeltje was. Tot in het volgende dorpje Stockach waar we iets gingen drinken. In Stockacherhof waren ze blij dat er ineens 10 man binnen kwam. Dan verder over een wandelpad tot aan Bach en het hotel Alpenblick. Eerst nog in de spar muggen melk gaan kopen want muggen waren er genoeg. Douchen en om 19.00 uur gaan eten. Nog wat napraten over onze eerste geslaagde wandeldag en dan gaan slapen. Het was 14 km voor de genieters.

Dag 3   Na het uitgebreid ontbijt met zijn allen tegen 9.00 uur naar de bus. We rijden langs de Lech naar het dorp Warth. De genieters en de groep van Frans stappen hier uit, de groep van den Dirk blijven zitten en rijden nog wat verder. We nemen hier de stoeltjeslift naar de Steffialp. Het was een open zetel lift met 4 plaatsen en het ging heel gemoedelijk naar boven.Als we allemaal boven waren gingen we verder bergop. Tot aan de Wannensee was het bergop maar daarna zachtjes bergaf. De groep van Frans gingen sneller dan de genieters. Tot aan de Burstegg waar iedereen iets ging drinken. Het was een oud gebouw en een oud koppel die het uitbaten. Er was enkel bier en most. Na rust gingen we verder bergaf, de groep van Frans gingen bergop. We daalden tot aan de Bodenalpe waar we zouden gaan eten maar we hadden pech. Het was Dinsdag - rustdag dus na onze rust gingen verder.We misten ergens een paadje en moesten toen een stuk bergop.Er werd besloten tot in het dorp Lech te wandelen en daar iets te gaan eten.We vonden een pizzeria bij een Italiaan en we dronken en aten er iets.Dan naar de bus waar we samen moesten komen.Als de groep van Frans er was vertrokken we terug naar het hotel.Douchen en om 19.00uur gaan eten en nadien nog gezellig navertellen. We hadden vandaag 12 km gedaan.En we waren met 12 personen.

Dag 4   Het ontbijt was weer prima,alles er op en er aan.Om 9.00 uur was iedereen present om op de bus te stappen.De groep van den Dirk stapten onderweg uit en de genieters en de groep ven de Frans reden tot in Lech.De genieters moesten de streekbus nemen naar Oberlech. We moesten bijna 1 uur wachten. Als de bus er was zat ze al vol en wij met 11 wandelaars moesten er nog bij.In Oberlech moesten we wel zoeken waar de start was.Het was een goed wandel paadje, zachtjes bergaf. Er was een wandelaarster die het in haar knie had en ze klapte van terug naar de bushalte te gaan.We zouden haar dan terug zien in Lech.We namen dan een wandelweg door het dorp en verder langzaam naar beneden tot in Lech. Eenmaal in Lech gingen we eten en drinken en onze kameraad zoeken. Nadien gingen we naar de Cabinebaan om naar de top van de Rufikopf te gaan. Als we allemaal in de cabine stonden begon het te donderen en te bliksemen. En plots sloeg de bliksem op de kabels van de Cabinebaan. We moesten er dringend uit en na drie kwartier was alles opgelost en mochten we toch naar boven. Als we boven kwamen lag er nog veel hagel.Daar boven lekkere ijkreem gegeten en de mooie omgeving bekeken. Na een uurtje gingen we met de Cabinebaan terug naar Lech. En we gingen terug bij de Italiaan iets drinken. Tegen 15.30uur gingen we naar de bus halte waar de Leo en Greet met hun bus stonden te wachten. Frans was er ook al met zijn Groep. Allemaal de bus in naar Bach maar we reden voorbij want we moesten de wandelaars van de grote afstand gaan halen. Om 19.00 uur gaan eten en
Lekker nagenieten. We hadden 12 km gedaan.

Dag 5   Bij het ontbijt was iedereen heel opgewekt,zodus tegen 9.00 uur was iedereen weer present. De genieters en de groep van Frans reden met onze bus naar de Formarinsee en vandaar begonen we te wandelen.Eerst naar de see gaan kijken en dan pover de weg geleidelijk berg af. De genieters bleven iets achter want die andere gingen iets sneller.Onderweg naar alle bloempjes kijken en ook naar de marmotten want die zaten er ook. Het was een prachtige dag en ook een prachtige wandeling. Er was afgesproken dat we gingen eten in de Alpelealm. De groep van Frans waren al aan het eten en we vonden nog plaats genoeg. Na het eten zouden we daar de wandelbus nemen maar op het bordje stond dat we nog een uur moesten wachten.Bij 2 wandelaars was dat te lang en ze gingen de groep van Frans achterna.Ze zouden wandelen tot in Lech en hadden dan 17 km.Onze bus kwam gelukkig veel rapper en we reden tot in Lech. Daar was toen een boerenmarkt bezig en die hebben we helemaal bekeken. Nog een lekker ijsje gegeten en dan naar de bus en terug naar ons hotel.Lekker eten en drinken en de avond was weeral voorbij voor we het wisten. de genieters hadden 9 km. gedaan en we waren met 14 wandelaars.

Dag 6   Na het ontbijt moesten we al klaar staan om 8.45 uur om naar de wandelbus te gaan in Bach zelf. De genieters en de groep Frans stonden klaar met 38 wandelaars als de bus toekwam.We konden er nog allemaal bij, want de bus zat al bijna vol. We treden via vele haarspeldbochten tot aan de zetel lift. Die ging naar de Jôchelspitse, waar eenmaal uitgestapt moesten we nog flink bergop. We gingen ons eigen tempo zodat we al direct achter waren. Het was een schoon wandelpad met verschillende bloemen onderweg. Als we bijna boven waren hoorden we roepen dat we niet verder moesten komen. Vier dames van de groep Frans kwamen terug naar beneden en zeiden dat de afdaling langs de andere kant te zwaar Was.We gingen dan maar terug naar beneden en gingen iets eten in de Sonnealm. Na onze maaltijd gingen we met 16 wandelaars gemoedelijk naar beneden. Het was een brede wandelweg zodat we naar alle kanten konden kijken. Als we bijna beneden waren vonden we nog een dode hazelworm op de weg.Op een gegeven ogenblik draaiden we een smal paadje in dat naar Stockach ging. Twee wandelaars vonden het te gevaarlijk en gingen verder langs de brede weg. In Stockach gingen we iets drinken en daar kwamen de twee wandelaars nadien ons terug vervoegen.Vandaar gingen we door de weiden tot we terug aan het hotel kwamen. Zo hadden we 16 km op onze teller staan. Douchen en gaan eten en onze dag was weeral geslaagd.

Dag 7   Vandaag reden we met zijn allen naar Fûssen waar de groep Dirk hun laatste wandeltocht moesten doen. Wij reden verder tot aan de Alpsee en de koningskastelen.Als we uit de bus waren gingen we naar het kasteel Neuschwanstein, maar dat was flink bergop zodat er al enkele afhaakte. We gingen dan maar naar de Alpsee waar een prachtig wandelpad was. We wandelden langs het meer tot aan een plaats waar men kon drinken,eten en zwemmen. Nadien gingen we terug naar de kastelen en naar de winkeltjes kijken. Nog iets gaan drinken en een ijsje eten en dan was het terug tijd om naar de bus te gaan. Onderweg moesten we de groep van den Dirk ophalen om terug naar Bach te rijden. Dan was het weeral tijd voor ons laatste avondmaal in hotel Alpenblick.

Dag 8   Het was al vroeg dag vandaag want om 6.30 uur moesten we onze bagage in de bus laden. Dan eten en nog enkele foto"s en voor 8.00 uur waren we al weg.Het was een Zondag en er was weinig verkeer. Met de nodige stops waren we tegen 19.00 uur terug in Herentals.Het was een mooie wandel reis geweest enkel spijtig dat het weeral voorbij is.

Met dank aan de Frans die dit mogelijk maakte, ook aan de gidsen Frans,Willy en Dirk voor de mooie wandelingen. Tot de volgende reis.